mandag 3. februar 2014

Amnesty international



I fire uker skal vi holde på med reklame. Det vi skal gjøre er å lage en reklameplakat for en ideell organisasjon. Jeg har valgt å lage en plakat for Amnesty International. I dag så har vi laget 3 skisser (bildene oppforbi) i indesign.  Jeg er enda ikke sikker på hvilken jeg skal ha, men jeg kan tenke meg at dt blir noe lignende det nederste bare litt nærmere.

Komposisjon

Det er ikke noe spesielt som er i det gylne snitt, men det som er i hovedfokus er personen. Den ene siden av ansiktet skal være positivt og smilende, mens den andre delen skal være skadet og trist. Det blir på en måte asymetrisk siden ansiktet er ikke likt på begge sider, men samtidig symetrisk siden begge sider har øyne, litt nese og litt munn. Kontrastene er at den ene delen av ansiktet er noe "positivt" mens den andre delen er negativt.

Skrift
Jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal sette opp skriften, men jeg tror at det blir noe lignende det i midten. Isåfall her har jeg brukt størrelseskontraster og fargekontraster. Skriften er den samme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar